تكريم إيمي سمير غانم في مهرجان الأقصر

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!

شكرا على قرائتكم خبر تكريم إيمي سمير غانم في مهرجان الأقصر

كشفت الفنانة إيمي سمير غانم عن سعادتها بتكريمها في الدورة الـ13 من مهرجان الأقصر للسينما الإفريقية، وذلك عبر حسابها الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات القصيرة إنستجرام.

تكريم إيمي سمير غانم في مهرجان الأقصر

وكتبت إيمي سمير غانم في تعليق يرصده تحيا مصر: مبسوطة النهاردة الحمد لله بتكريمي في مهرجان الأقصر، ومش قادرة أوصف جمال مدينة الأقصر، وطيبة ناسها الجدعان .. شكرا جدا علي حبكوا. 

إيمي سمير غانم 

مشاركة إيمي سمير غانم في مسرحية التلفزيون 

من جانبه، أوضحت إيمي سمير غانم عن مشاركتها في مسرحية التلفزيون قائلة:مسرحية التلفزيون اجتماعية كوميدية، وجايين نفك عن نفسنا شوية بها ونفرفش الناس في ظل أحداث فلسطين الصعبة اللي بنعيشها حاليًا”.

إيمي سمير غانم وحسن الرداد

وتابعت، بجسد خلال مسرحية التلفزيون شخصية مطربة شعبية بتمر بالعديد من المواقف والأزمات اللي بتكشف عنها الأحداث، وأشارت إلى أعمالها القادمة: بسعى للعودة للساحة الفنية بعد سنوات من الغياب، من خلال المسرحية دي اللي بتمثل أول أعمالي بالسعودية، وبحضر لمسلسل جديد بشارك به في موسم رمضان المقبل 2024.

تدور أحداث مسرحية التلفزيون في إطار كوميدي حول زوجين هما حسن الرداد وإيمي سمير غانم، حيث يجدان تلفزيون سحري في طرد مرسل لهما، ويظهران في داخله ويتنقلان بين قنواته بكل أحداثه وتفاصيله، ويتحكم فيهما طفل صغير من خلال ريموت، ويمران بالعديد من الأزمات والمغامرات الكوميدية.

ويشارك في بطولة مسرحية التلفزيون بجانب إيمي سمير غانم وحسن الرداد كل من أوس أوس، محمود حافظ، سليمان عيد، وبدرية طلبة، تأليف أحمد سعد والي وإبراهيم صابر ومحمد خطاب وإخراج محمد الصغير.

إيمي سمير غانم تتضامن مع أطفال غزة

هذا وقالت إيمي سمير غانم عن أطفال غزة: عارفة أن الصورة دي نزلت كتير من كذا يوم، بس بجد كل يوم ابص على الصورة دي أعيط وأحس إني بحضنهم جامد قوي واشيلهم جوه عينيا، يارب استرها واحفظ كل أطفال العالم وارحمهم يا أرحم الراحمين.

وقالت إيمي سمير غانم في برنامج كلام نواعم: حاولت أكون هادئة وراكزة بس معرفتش.. بس أنا في البيت بني آدمة تانية وببقى هادية ومش بخرج خالص، أنا جوزي غيري تماما، يعني بيبقى شايف أني عجوزة وأنا صغيرة.

وأضافت، عمري أنا ودنيا ما هنعمل ربع سمير غانم ودلال عبد العزيز، ومينفعش الناس تقارنا بيهم، مش صح، وحب الناس ليهم بيفيدنا.

‫0 تعليق

اترك تعليقاً